آیا جوشاندن آب آن را قابل آشامیدن می‌کند؟

جوشاندن آب

اگر اهل سفرهای طبیعتگردی باشید شاید بارها برای‌تان پیش آمده باشد که جایی با کمبود آب مواجه شوید. در این مواقع یکی از راه‌های انتخابی جوشاندن آبی است که ممکن است در طبیعت پیدا کنید. اما آیا به نظرتان با این کار آب تصفیه و قابل آشامیدن می‎شود؟ آیا جوشاندن آب، طعم آن راعوض می‌کند؟ آیا شوری آب یا مواد سمی را نیز از بین می‌برد؟ این مطلب را دنبال کنید تا جواب تمام سوال‌های‌تان راجع به جوشاندن آب را بیابید.

با جوشاندن، چه اتفاقی برای آب می‌افتد؟

ماجرا این است که با جوشاندن، موجودات زنده درون آب مانندن انگل‌ها و باکتری‌ها در دمای جوش زنده نمی‌مانند و از بین می‌روند. این روش تنها برای زمانی است که شما می‌خواهید از شر باکتری و دیگر انگل‌های موجود در آب که ممکن است ناشی از ثابت ماندن آب در جایی یا حیواناتی باشند که از آب استفاده می‌کنند.

آیا جوشاندن تاثیری در مزه آب دارد؟

اگر در آب موادی مانند مواد معدنی و یا مواد دیگری که آن را مزه بد می کند وجود داشته باشد جوشیدن مزه آن را تغییر نخواهد داد هرچند که آب تمیز خواهد بود. اگر از آتش برای جوشاندن آتش می‌خواهید استفاده کنید، برای جلوگیری از این که طعم ذغال بگیرد کتری را طوری روی آتش بگذارید که با آن تماس مستقیم نداشته باشد. اگرچه که پیشنهاد ما این است که به جای استفاده از آتش در طبیعت که خسارت‌های جبران ناپذیری به خاک آن وارد می‌کند از گازهای کپسولی سفری استفاده کنید.

آیا با جوشاندن مواد شیمیایی یا سموم آب هم از بین می‌روند؟

اگر در آب، نمک، مواد معدنی، سموم، کلر، ناخالصی‌های محلولی مانند سرب، آرسنیک، کلسیم و منیزیم نمک، نیترات یا سایر مواد شیمیایی باشد، جوشاندن،  آن‌ها را از بین نخواهد برد. اگر به منبع چشمه یا آب روان شفافی دسترسی دارید، احتمالا مشکلی نخواهید داشت، اما در غیر این صورت باید به روش‌های دیگر تصفیه فکر کنید. یکی از این روش‌ها تقطیر آب است که به وسیله آن می‌توانید سعی کنید بخار را جذب کرده (تقطیر) و آن را استفاده کنید. لبته این کار اندکی پیچیده خواهد بود چرا که شما نیاز به طراحی نوعی تصفیه کننده دارید که بتواند آب بخار شده را درون ظرفی جمع کرده تا بتوانید از آن استفاده کنید.

آب

با جوشاندن، موجودات زنده درون آب مانندن انگل‌ها و باکتری‌ها در دمای جوش زنده نمی‌مانند و از بین می‌روند.

چطور ذرات در آب را فیلتر کنیم؟

یکی از روش هایی که می توانید آبی که دارای ذرات است را بیاشامید، این است که آن را از یک فیلتر رد کنید. فیلترهای مختلفی هستند که می‌توانید خریداری و در سفرهای‌تان ازآن‌ها استفاده کنید. اگر هیچ چیز برای الک کردن ندارید، می توانید از یک پارچه استفاده کنید. البته این روش به معنی جدا شدن همه ذرات نیز نخواهد بود، اما تاثیر زیادی در جدا شدن ذرات در آب دارد.

 مزایای تصفیه آب به روش جوشاندن چیست؟

شما برای جوشاندن آب در طبیعت فقط به یک ظرف و منبع گرما نیاز دارید که به عنوان یک طبیعتگرد مسئول پیشنهاد ما استفاده از کپسول‌های گاز سفری به جای آتش است. در این روش شما با هزینه کم و با وسایل کم می‌توانید به راحتی خیلی از آب‌های غیر قابل آشامیدن را آشامیدنی کنید. چرا که شما با جوشاندن باکتری ها و سایر موجودات زنده آب را از بین خواهید برد.

معایب تصفیه آب به روش جوشاندن چیست؟

از معایب این روش این است که شما با جوشاندن آب نمی‌توانید مزه آن را عوض کنید. با جوشاندن همچنین مواد شیمیایی، سموم یا ذرات را خذف نخواهید کرد. علاوه بر اینکه اگر زمان‌تان محدود است این کار برای شما زمان بر خواهد بود زیرا شما نیاز به گذاشتن زمانی برای جوشاندن و صبرکردن برای سرد شدن آن دارید.

برچسب ها: جوشاندن آب, طبیعت گردی, نوشیدن آب

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هفده − 8 =

keyboard_arrow_up