تور کنیا ویژه مهاجرت بزرگ – تیر 1403

folder_openتورهای خارجی, تور کنیا

به مشاوره نیاز دارید؟

جهت مشاوره و رزرو آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

تور کنیا ویژه مهاجرت بزرگ – تیر 1403

اکثر افرادی که می دانند کنیا کجاست، با رویداد مهاجرت بزرگ حیوانات آفریقایی آشنا هستند. رویدادی مربوط به حرکت میلیون ها حیوان وحشی آفریقایی.

اگرچه دیدنی های مختلف کنیا و حتی سوغاتی ها و محصولات کنیا از جمله دلایلی است که گردشگران به این کشور می روند، اما مهاجرت زیاد حیوانات آفریقایی نیز اتفاق خاصی است که به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی دلیل اصلی سفر گردشگران به کنیا است.

اما مهاجرت بزرگ چیست؟ بهترین زمان برای دیدن مهاجرت بزرگ حیوانات آفریقایی چه زمانی است؟ و کجا می توانید این رویداد بزرگ را ببینید؟

کنیا گوهری ناشناخته در قلب آفریقاست. این کشور زیبا خانه فرهنگ باستانی در شرق آفریقا است که بسیاری از مسافران حرفه ای از سراسر جهان از آن بازدید می کنند.

جمهوری کنیا چهل و هفتمین کشور بزرگ جهان است. برخی از مناطق کنیا به دلیل نزدیکی به خط استوا و نزدیک به سواحل گرم و مرطوب، آب و هوای گرم و خشک دارند. همچنین در برخی مناطق هوای سرد و کوهستانی را می توان تجربه کرد.
گردشگری کنیا به خاطر حیات وحش نادرش مشهور است. بسیاری از گونه های نادر حیات وحش را می توان در علفزارهای کنیا دید و بهترین زمان برای دیدن انواع حیوانات از جولای تا اکتبر است که مصادف می شود با ماههای تابستان و اوایل پاییز در ایران. در این ماه از سال، پارک های ملی مختلف کنیا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جاذبه های گردشگری کنیا

بیابان ها و کوه های برفی، جنگل ها و دشت های وسیع، پارک های ملی و قبایل با فرهنگ های متنوع، دریاچه های آب شیرین و صخره های مرجانی از زیبایی های سرزمین رویایی کنیا هستند. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این کشور می پردازیم.

دریاچه نایواشا

دریاچه نایواشا یک دریاچه کم عمق است و صدها گونه مختلف از آبزیان، پرندگان و پستانداران را در خود جای داده است. با انتخاب تور کنیا آوای طبیعت می توانید بوفالوهایی را که در باتلاق راه می روند، زرافه هایی را که در میان درختان کنار دریاچه قدم می زنند و پرندگان مهاجری که در پس زمینه غروب خورشید پرواز می کنند، ببینید.

پارک ملی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو در دره ریفت در ۱۴۰ کیلومتری نایروبی واقع شده است. دریاچه ناکورو یکی از بزرگترین پناهگاه های پرندگان در جهان است. اکولوژی و پرواز فلامینگوها در این پارک منظره ای است که چشم همه را مجذوب خود می کند. دریاچه ناکورو به دلیل وجود نوع خاصی از جلبک در آب این دریاچه تا حدی سبز و آبی است.
در قسمت جنوبی دریاچه ناکورو، غازهای وحشی را می توان به صورت گروهی یافت دریاچه ناکورو که در میان جنگل‌ها و آبشارها پنهان شده است، زیستگاه گونه‌های نادری از حیوانات مانند زرافه، پلنگ و خرهای سیاه و سفید است.

پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم پناهگاه کوچکی برای حیواناتی مانند شیر، پلنگ و یوزپلنگ است. این پارک ملی به دلیل وجود دیوارهای صخره ای زیاد با شکاف های باریک، دروازه جهنم نامیده می شود.
این شکاف‌ها زمانی جایی بودند که آب باران به دریاچه ماقبل تاریخ می‌ریخت و آب مورد نیاز اولین انسان‌ها در دره ریفت را تامین می‌کرد.
پارک ملی دروازه جهنم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کنیا به حساب می آید.

پارک ملی ماسای مارا

پارک ملی ماسایی مارا در جنوب غربی کشور و نزدیک به مرز تانزانیا قرار دارد. این پارک ملی با مساحتی به وسعت تقریبی ۱۵۰۰ کیلومتر مربع، میزبان ده ها حیوان از جمله بوفالو، فیل، شیر و کرگدن است. این پارک ملی خانه ۴۵۰ گونه پرنده از پرندگان کوچک مانند گنجشک گرفته تا گونه های عقاب و شاهین است.

قبایل ابتدایی ماسای مارا

یکی از مقاصد گردشگری کنیا، بازدید از قبایل بدوی و بومی ساکن در پارک ملی ماسایی مارا است. ماسایی ها گروهی از قبایل بومی کنیایی هستند که در سراسر پارک ملی ماسایی مارا زندگی نیمه عشایری دارند.
مردم این ایل به فرهنگ قبیله ای، لباس های رنگارنگ محلی، بازی های سنتی و صنایع دستی و صنایع دستی شهرت دارند. جوانان روستا با تراشیدن استخوان حیوانات و شاخه های درختان مجسمه ای ساختند که نشان دهنده فرهنگ سنتی آنهاست.
خانه های ماسایی را در زبان محلی اینکاجیک می نامند. این خانه ها به شکل مدور ساخته شده و دارای سقف و ناودان مدور است و توسط زنان روستا ساخته شده است. اهالی روستا برای محافظت از دام های خود در برابر حمله حیوانات وحشی در پارک، حصاری محکم در اطراف روستا ایجاد کردند.

کوه کنیا

کوه کنیا بعد از کلیمانجارو دومین قله مرتفع آفریقا است. قله این کوه باتیان است و ارتفاع آن به ۵۱۹۹ متر می رسد. کوه کنیا یک آتشفشان غیرفعال است. دامنه های حاصلخیز این کوه پناهگاه بسیاری از حیوانات وحشی مانند بوفالو، کرگدن سیاه و پلنگ است.
خدمات تور
attach_money
هزینه
hotel
اقامت
airport_shuttle
حمل و نقل
restaurant
وعده‌های غذایی
description
سایر
  •  اقامت: ۲ شب نایواشا ، 2 شب ماسا مارا، 2 شب نایروبی، 2 شب مومباسا
  •  محل حرکت: فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران
  • مدت: 10 روزه از 20 تیر (10 روز و 9 شب)
  • زمان حرکت: چهارشنبه 20 تیر از فرودگاه تهران (لطفا ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه امام خمینی حضور داشته باشید.)
  • زمان بازگشت: جمعه 29 تیر از فرودگاه نایروبی (لطفا ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه جومو نایروبی حضور داشته باشید.)
  • وسیله نقلیه اصلی:  هواپیمای امارات
  • وسیله نقلیه محلی: سافاری (تویوتا لندکروز ۸ نفره)
  • کشور‌ مورد بازدید : کنیا
  • درجه سختی: 2 از 5
  • قیمت:  2100 دلار + ویزا + بلیط هواپیما (حدود 48 میلیون)
  • تعداد روز مرخصی: 4 روز مرخصی

جاذبه های سفر:

  • سفر به آفریقا مهد تمدن
  • بازدید از طبیعت بی نظیر ، حیات وحش و فرهنگ غنی کنیا
  • تجربه دیدن زرافه ،گورخر و گله های میلیونی گیاهخواران
  •  سافاری و دیدن پنج پستاندار بزرگ آفریقا در پارک ملی ماسائی مارا
  • قایق سواری بر روی دریاچه نایواشاو مشاهده عقاب ماهی خوارو اسب آبی
  • آشنایی با زندگی اصیل ترین اقوام ماسائی و آداب و رسوم متنوع و رقص های محلی
  • آبشار تامسون با ارتفاع ۷۵ متر
  • چشم انداز دره ریفت ولِی به طول شش هزار کیلومتر
  • بازدید از پارک زرافه ها و تجربه غذا دادن
  • دوچرخه سواری و پیاده روی در پارک ملی دروازه جهنم – هلزگیت( اختیاری)
  • تجربه خط استوا از نزدیک و بودن همزمان در نیمکره شمالی و جنوبی
  • سواحل شنی و سفید بندر مومباسا قطب توریستی کنیا و گشت شهری
  • تجربه غواصی ،اسنورکلینگ و بازیهای آبی
  • ساحل دیانی ،یکی از زیباترین سواحل مومباسا
  • گشت آزاد در نایروبی و خرید از بازار ماسای مارکت
  • گشت اختیاری بافت قدیم مومباسا
  • رویارویی با مردم خوش رو و مهربان آفریقا و تجربه ی غذاهای محلی

روزشمار تور کنیا

روز اول: چهارشنبه 20 تیر (10 جولای)

تور کنیا حرکت ساعت 04:30 از فرودگاه امام خمینی با هواپیمایی امارات آغاز می شود. ابتدا به فرودگاه دبی می رویم و پس از توقفی کوتاه به سمت پایتخت کنیا پرواز می کنیم و ساعت 14:15 در فرودگاه نایروبی فرود می آییم.

بعد از خرید سیم کارت و چنج کردن پول به هتل می رویم و استراحت می کنیم.  شب برای شام در یک رستوران ویژه Carnivore دور هم جمع می شویم و مسافران با یکدیگر بیشتر آشنا می شوند.

روز دوم: پنجشنبه 21 تیر (11 جولای)

بعد از صرف صبحانه به مرکز زرافه ها می رویم و زرافه های روتشیلد را از نزدیک می بینیم و به آنها غذا می دهیم. سپس به سمت نایواشا حرکت می کنیم.

در راه از دره بزرگ کفت در آفریقا دیدن می کنیم و تاریخچه تکامل انسان را می شنویم. ظهر به هتل جذاب خود در نایواشا می رسیم و ناهار را در رستوران هتل می خوریم و بعد از ظهر در محوطه هتل در کنار زرافه ها و گورخرها تا دریاچه نایواشا پیاده روی و عکس می گیریم.

روز سوم: جمعه 22 تیر (12 جولای)

صبح برای تماشای پرنده ها به دریاچه نایواشا می رویم. نایواشا خانه اسب آبی و بسیاری از پرندگان منحصر به فرد آفریقایی است.

ما در کنار اسب آبی در دریاچه نایواشا قایق سواری می‌کنیم و شکار ماهی‌ماهی را می‌بینیم.

بعد از ظهر می توانید از برنامه اختیاری Hellsgate دیدن کنید یا در کنار حیوانات در جزیره کرسنت سوار اسب شوید.

روز چهارم: شنبه 23 تیر (13 جولای)

صبح زود با یک وسیله سافاری راهی پارک ملی ماسایی مارا می شویم تا از یکی از بهترین و معروف ترین پارک های ملی جهان دیدن کنیم و اگر خوش شانس باشیم فرصتی برای دیدن Big 5 خواهیم داشت. برای ناهار به هتل می آییم و بعد از ناهار از محوطه ماسایی مارا برای غروب آفتاب دیدن می کنیم.

روز پنجم: یکشنبه 24 تیر (14 جولای)

امروز به جستجوی حیوانات وارد پارک ملی ماسای مارا می شویم و تا عصر به جستجو، مشاهده و عکاسی از حیوانات می پردازیم. اگر خوش شانس باشیم، حتی چند فیلم شکار نیز دریافت خواهیم کرد. ما از مرز کنیا و تانزانیا بازدید می کنیم و گله‌های میلیون‌ها حیوان وحشی را می بینیم که از کنیا به تانزانیا مهاجرت می کنند.

ناهار را در مرز کنیا و تانزانیا صرف می کنیم و عصر برای استراحت به اقامتگاه باز می گردیم.

روز ششم: دوشنبه 25 تیر (15 جولای)

صبح بعد از صرف صبحانه به نایروبی می رویم و در راه از قبیله ماسایی یکی از قبایل آفریقایی دیدن می کنیم تا با فرهنگ و آداب و رسوم آنها آشنا شویم و عصر با آنها در نایروبی و شما می رقصیم. وقت آزاد برای خرید خواهد داشت.

روز هفتم: سه شنبه 26 تیر (16 جولای)

صبح روز بعد پس از صرف صبحانه به فرودگاه می رویم و ساعت 10:20 با پرواز به سمت شهر ساحلی مومباسا می رویم. گردشگران می توانند از امکانات هتل مانند ماساژ، استخر و … استفاده کنند.

روز هشتم: چهارشنبه 27 تیر (17 جولای)

امروز روز خوبی برای غواصی و اسنورکلینگ است و برخی از گردشگران می توانند از فعالیت های اختیاری در اقیانوس هند لذت ببرند یا از امکانات هتل استفاده کنند.

روز نهم: چهارشنبه 28 تیر (18 جولای)

بعد از ظهر از هتل و منطقه ساحل استفاده می کنیم و سپس از هتل خارج می شویم و به سمت فرودگاه مومباسا حرکت می کنیم تا به نایروبی پرواز کنیم.

پس از رسیدن به فرودگاه نایروبی به سمت فرودگاه بین المللی حرکت کرده و ساعت 22:45 ابتدا به دبی و سپس به تهران پرواز خواهیم کرد.

روز دهم: پنجشنبه 29 تیر (19 جولای)

ساعت 8:45 صبح با ورود به تهران، سفر به کنیا با کوله باری از خاطرات و تجربیات جذاب به پایان می رسد.

هتل کنکورد
۲ شب اقامت در هتل Concord نایروبی

هتل Concord یک هتل 5 ستاره در نایروبی پایتخت کنیا، با طراحی زیبا و بهترین امکانات رفاهی و تفریحی است. این هتل موقعیت جغرافیایی مناسبی داشته و دارای 86 اتاق مدرن و لوکس می باشد.

هتل Sopa Lodge
۲ شب اقامت در هتل Sopa Lodge

هتل Sopa Lodge یک اقامتگاه سافاری لوکس است که در قلب دریاچه نایواشا کنیا واقع شده است. این استراحتگاه دارای موقعیتی آرام و زیبا مشرف به دریاچه و حیات وحش اطراف آن است. سوپا لوژ طیف وسیعی از گزینه های اقامتی را ارائه می دهد.

اتاق‌های مجهز دارای حمام اختصاصی، تخت‌های دونفره، تلویزیون ماهواره‌ای و بالکن با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریاچه و چشم‌انداز اطراف هستند. سوئیت‌ها جادارتر بوده و دارای یک فضای نشیمن مجزا و مینی بار هستند و ویلاهایی برای خانواده ها وجود دارد.

هتل Masai Mara Sopa Lodge
2 شب اقامت در هتل Masai Mara Sopa Lodge

اقامتگاه ماسای مارا سوپا لوژ در پارک ملی ماسای مارا Masai Mara قرار دارد و دارای استخر روباز، وای‌فای رایگان، سالن استراحت و تراس در اتاق ها می باشد و حدود 100 کلبه ارائه می دهد. همه اتاق ها دارای تلویزیون و حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان هستند.

صبحانه کامل انگلیسی، گیاهی یا وگان، غذاهای آفریقایی و بین المللی، غذاهای بدون لبنیات و حلال در رستوران Masai Mara Sopa Lodge سرو می شود.

هتل Swahili Beach
2 شب اقامت در هتل Swahili Beach

Swahili Beach یک 5 ستاره است که در مومباسا واقع شده و دارای ساحل خصوصی و امکانات ورزش‌های آبی در ساحل دیانی می باشد. این استراحتگاه در نزدیکی مرکز خرید The Diani Beach است و همچنین مهمانان می توانند در اتاق خود، از منظره دریا لذت ببرند. Swahili Beach دارای استخر روباز است و تمامی اتاق ها مجهز به تلویزیون، تهویه مطبوع و حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان هستند.

مدارک مورد نیاز جهت ویزا:

۱) اسکن قطعه عکس رنگی ۳×۴ با زمینه سفید

۲) اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار

۳) کارت واکسن کرونا با حداقل دو دوز

توضیحات ضروری:

۱) اقامت در هتل های ۵ ستاره طراحی شده است که شرایط قیمت طبق جدول می باشد.

۲) وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام می تواند قابل انتخاب می باشد.

۳) وعده های غذایی طبق جدول می باشد و مابقی وعده ها به عهده مسافران عزیز است.

۴) با توجه به ماهیت سفرهای طبیعت گردی، امکان بروز تغییراتی در برنامه به صلاحدید راهنمای برنامه وجود خواهد داشت.

۵) واکسن تب زرد در کشور کنیا الزامی بوده و لازم است قبل از سفر حتما تزریق شود.

۶) حمل و نقل در ماشین های سافاری استاندارد با سقف پاپ -آپ بوده تا بتوانیم بهترین نما را برای عکاسی و تماشا داشته باشیم.

۷) همه مسافران عزیز دارای صندلی کنار پنجره خواهند بود.

۸) رانندگان به زبان انگلیسی صحبت می کنند و اطلاعات کاملی از حیات وحش، گیاهان و فرهنگ مردم کنیا دارند.

۹) در تمام ماشین های سافاری لوازمی مانند کتاب های حیات وحش، دوربین دو چشمی، جعبه کمک های اولیه، کیسه یخ و کپسول اطفاء حریق دارند.

۱۰) آب معدنی در هنگام سافاری موجود است.

۱۱) تور گشت در قبیله ماسایی ها شامل این سفر می شود.

۱۲) ۷۲ ساعت قبل از پرواز تست کرونا با هماهنگی آژانس و معرفی مکان مربوطه از تک تک مسافران گرفته میشود که هزینه تست کرونا به عهده همسفران عزیز میباشد. (در حال حاضر روادید بین ایران و کنیا بدون نیاز به تست کرونا در حال انجام است.)

امکانات رفاهی تور:

ورودیه ها طبق برنامه سفر

راهنمای فارسی زبان

اقامت در هتل به همراه صبحانه

بیمه مسافرتی تا سقف ۳۰.۰۰۰ یورو

اقامت در هتل

ترانسفر بین شهری ترانسفر فرودگاهی

بلیط هواپیمای رفت و برگشت

گشت ها طبق برنامه سفر

* هزینه هایی که شامل تور نمی شوند:

1) هزینه تست PCR در تهران و نایروبی به عهده مسافر میباشد.

۲) هزینه های شارژ و خرید سیم کارت و اینترنت با مسافران عزیز می باشد.

۳) رانندگان ماشین سافاری به ازای هر نفر روزی ۳ دلار انعام دریافت می کنند.

۴) نوشیدنی های غیر از آب شامل پکیج نمی باشد.

ضوابط پرداخت:

۱۰۰۰ دلار + هزینه پرواز در هنگام ثبت نام و مابقی هزینه تا ۱ هفته قبل از سفر می بایست پرداخت گردد.

هتل ها گارانتی میباشد و در صورت کنسلی هزینه ای عودت داده نمیشود.

✅با توجه به اینکه قیمت پرواز در روزهای نزدیک به تاریخ سفر افزایش می باید ، چنانچه قصد همسفری با ما را دارید با پرداختن هزینه ی بلیط پرواز و نیمی از هزینه ی سفر ، ثبت نام خود را قطعی بفرمائید.

 

لوازمتوضیحات
کارت شناسایی
تی شرت
لباس آستین بلند
یک دست لباس گرم
لباس زیر به تعداد روزهای برنامه
شلوارک
مایو
قرص مالاریا مفلوکین یا کلوروکین
کیت کمکهای اولیه به همراه داروهای شخصی
حوله و لوازم بهداشتی ، مسواک خمیر دندان
فلاکس و دمنوش
عینک آفتابی
کلاه آفتاب گیر
کرم ضد آفتاب
پول نقدحداقل ۳۰۰ دلار همراه بیاورید
چمدان سایز متوسط یا کوله پشتی

برای دریافت توضیحات کامل در مورد لوازم با سرپرست برنامه تماس بگیرید

پیشنهاد تور‌های دیگر:

keyboard_arrow_up