مهم ترین پارک های ملی کنیا

پارک های ملی کنیا

مهم ترین پارک های ملی کنیا

پارک های ملی کنیا متعدد و متنوع هستند. با طیف گسترده ای از چیزهای شگفت انگیز برای دیدن و فعالیت های سرگرم کننده. جای تعجب نیست که کنیا هر ساله پذیرای بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان است. سواحل زیبا، شهرهای بین المللی و البته مناظر خیره کننده مسافران را به کنیا می کشاند.

پارک های ملی کنیا نه تنها با زیبایی خیره کننده خود گردشگران و افراد محلی را به یک اندازه جذب می کند، بلکه نقش مهمی در حفاظت از حیات وحش و اکوتوریسم ایفا می کند و فرصت هایی را برای مسافران فراهم می کند تا ارتباط برقرار کنند. با طبیعت ارتباط برقرار کنید و از شیوه های زیست محیطی که آنها ارائه می دهند حمایت کنید.

این کشور که به‌خاطر سافاری‌هایش و «بیگ فایو» معروف است، پارک‌های شگفت‌انگیز زیادی دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. پارک ملی ماسای مارا، یکی از معروف ترین پارک های ملی کشور، در تور کنیا آوای طبیعت مورد بازدید قرار می گیرد. در اینجا 10 پارک محبوب در کنیا آورده شده است.

1. پارک ملی کوه کنیا

پارک ملی کوه کنیا

برای مسافران ماجراجو، پارک ملی کوه کنیا همه چیز را دارد و خانه تنوع شگفت انگیزی از اکوسیستم ها است. این پارک به دلیل کوه با شکوهی که بر این منطقه مسلط است به پارک ملی کنیا معروف است.
کوه کنیا، دومین کوه مرتفع آفریقا پس از کلیمانجارو، برف زیبایی دارد که منظره ای فوق العاده از این منطقه خشک و فراوان به نمایش می گذارد و کوهنوردان را به صعود به آن دعوت می کند. بر خلاف دیگر پارک های ملی کنیا که به خاطر حیوانات خود مشهور هستند، این پارک ملی مناظر شگفت انگیز و مکان های شگفت انگیزی را ارائه می دهد که بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

2. پارک ملی ماسای مارا

پارک ملی ماسای مارا کنیا

پارک ملی ماسایی مارا یکی از معروف ترین و پربازدیدترین پارک های ملی کنیا است. ماسایی مارا که با پارک ملی سرنگتی تانزانیا هم مرز است، بدلیل وجود گربه جنگلی و همچنین دشت های بزرگ و گیاهان و پرندگان زیاد، مقصدی ایده آل برای سافاری در تمام طول سال است.

ذخیره‌گاه ماسایی مارا یکی از میزبان‌های اصلی مهاجرت بزرگ است. از ژوئیه تا نوامبر، میلیون ها حیوان وحشی از پارک سرنگتی به ماسای مارا مهاجرت می کنند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت Masai Mara نزدیکی آن به نایروبی است، بنابراین می تواند شلوغ شود. تماشای حیات وحش در بهترین حالت خود است، به خصوص در فصل خشک.

حیواناتی که شانس دیدن در ماسای مارا را دارید شامل پنج بزرگ می شوند: شیر، پلنگ، فیل، بوفالو، کرگدن سیاه، گورخر، غزال، ایمپالا، زرافه، کرگدن، تمساح، کفتار، یوزپلنگ، شغال، روباه، کرکس، لک لک ، نگهبان، عقاب و غیره

به این ترتیب سافاری می تواند انواع حیات وحش را در هر زمانی از سال در اختیار شما قرار دهد.

3. پارک ملی سیبیلوی

پارک ملی سیبیلوی

پارک ملی سیبلوی، واقع در شمال کنیا، مکانی منحصر به فرد و جالب است که میراث غنی باستان شناسی و فرهنگی منطقه را به نمایش می گذارد.

اهمیت این پارک در یافته‌های فسیلی بسیاری از جمله بقایای انسان بیش از دو میلیون سال است که آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده است.

موزه کوبه فورا یکی از این مکان هاست که در چند سال گذشته اکتشافات زیادی را به خود دیده است. سیبیلو که در شمال کنیا در سواحل دریاچه تورکانا واقع شده است، یک پارک الهام بخش با مناظر شگفت انگیز بسیاری برای بازدید است.

پارک ملی سیبلی علاوه بر شگفتی های جهان، زیستگاه انواع حیات وحش از جمله کوالا، اسب آبی و انواع پرندگان است.

خود دریاچه ماهی های زیادی دارد و سواحل آن پرندگان مهاجر را به خود جذب می کند.

این پارک به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا مکان های باستان شناسی را کشف کنند، فسیل های باستانی را ببینند و از زیبایی های آرام دریاچه تورکانا لذت ببرند.
پارک ملی سیبلوئی نه تنها ویترینی برای شگفتی های کنیا است، بلکه بخش مهمی از درک تاریخ تکامل انسان است.

4. پارک ملی دریایی مالیندی

پارک ملی دریایی مالیندی

این پارک ملی دریایی وسیع در نزدیکی ساحل مالیندی قرار دارد. پارک ملی مالیندی به خاطر سواحل زیبایش ارزش دیدن دارد.

این سواحل در اقیانوس هند واقع شده اند و اغلب گفته می شود که مالیندی اولین پارک ملی دریایی بود که در کل قاره آفریقا تأسیس شد. قایق سواری در آب های آرام سرگرم کننده است و اگر خوش شانس باشید می توانید دلفین های بازیگوش را ببینید که آزادانه شنا می کنند.

این پارک ملی سرشار از حیات دریایی است و مکان های غواصی زیادی دارد. حرا، صخره‌ها و باتلاق‌ها شما را مجذوب می‌کنند تا بارها و بارها از مالیندی جذاب دیدن کنید.

5. پارک ملی Tsavo East

پارک ملی Tsavo East

پارک ملی Tsavo East بزرگترین پارک ملی کنیا و مکانی عالی برای بازدید از حیات وحش است که در آن می توانید انواع مختلفی از موجودات را ببینید.

گله های فیل در پارک پرسه می زنند و دیدن آنها در حال قدم زدن روی زمین قرمز اطراف آب فراموش نشدنی است.

بسیاری از گردشگران به پارک ملی سائو می روند تا فرصتی برای دیدن بیگ پنج به دلیل محیط وحشی و بکر آن داشته باشند. شیرها، کرگدن‌های سیاه، بوفالوها، فیل‌ها و پلنگ‌ها همگی در این پارک ملی زندگی می‌کنند و همین تنوع حیات وحش است که Tsavo East را به جاذبه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

۶. پارک ملی آمبوسلی

Amboseli Elephants

پارک ملی آمبوسلی با کلیمانجارو در پس زمینه همیشه باشکوه به نظر می رسد. البته خود این پارک امکانات زیادی برای تحریک اشتهای شما برای ماجراجویی دارد. گله های عظیم فیل ها و دسته های پرندگان رنگارنگ که بالای سرشان پرواز می کنند، منظره ای عالی برای بازدید و همچنین عکاسی ایجاد می کنند.

آمبوسلی که به خاطر حیات وحش معروف است، بهترین انتخاب برای گردشگران کنیایی است. زیرا یکی از بهترین مکان های جهان برای مشاهده حیوانات در زیستگاه طبیعی خود با متنوع ترین اکوسیستم های پارک است.

علاوه بر این از رانندگی در این منطقه خسته نخواهید شد. زیرا تالاب ها درست در مقابل شما قرار دارند و به ساوانا و چشمه های گوگرد می پیوندند. برای گردشگرانی که می خواهند با فرهنگ محلی مردم کنیا آشنا شوند، پارک ملی آمبوسلی جامعه ماسایی را که در اطراف آن زندگی می کنند ارائه می دهد.

7. پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبیاین پارک ملی که در نزدیکی نایروبی، پایتخت کنیا قرار دارد، یکی از قابل دسترس ترین پارک های ملی کنیا است. پس زمینه این پارک آسمان خراش ها و ساختمان های اداری در حومه شهر است. دیدن غول های وحشی با غول های دست ساز در افق نایروبی در پس زمینه، منظره عجیبی است.

اگر به فرودگاه Jomo Kenyatta پرواز می کنید و به اندازه کافی خوش شانس هستید که می توانید یک صندلی در پنجره داشته باشید، می توانید حیواناتی را که در زیر رومینگ هستند، مشاهده کنید که تجربه ای ناب برای شما خواهد بود.

وقتی در نایروبی هستید حتما از پارک دیدن کنید. دشت های باز برای گردشگری ایده آل هستند. مسیرهای پیاده روی نیز وجود دارد. پس فرصت بازدید از پارک ملی نایروبی را از دست ندهید.

8. پارک ملی دریاچه ناکورو

دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو به خاطر فلامینگوهای صورتی رنگی که به سواحل دریاچه سرازیر می شوند، مشهور است. سیلوئت های صورتی فلامینگوها و ابرهای سفید آب را پوشانده است. دریاچه ناکورو منظره زیبایی را ارائه می دهد که واقعاً بی نظیر است.

بسیاری از کرگدن ها در پارک پرسه می زنند و بابون ها و میمون ها را اغلب می توان در حال بازی در درختان دید. همچنین، آبشارها و صخره ها در اطراف قرار دارند.

اکوسیستم های گوناگون و 550 گونه گیاهی که این پارک ارائه می دهد، بازدید شما را لذت بخش می کند.

9. پارک ملی مرو

پارک ملی مرو

پارک ملی مرو در شمال کنیا یک بیابان بی آب با جنگل های سرسبز، رودخانه های مجاور، باتلاق های سرسبز و علفزار است.

مرز غربی مرو توسط کوه نیامبانی احاطه شده است که در بالای آن جنگل حفاظت شده است و سرچشمه 13 رودخانه دائمی است که در محدوده پارک قرار دارند. این بهشت ​​دورافتاده و گرانبها فرصت دیدن بیش از 427 گونه گورخر، فیل، مار، گاومیش و پرنده را فراهم می کند.

پارک ملی مرو با کتاب و فیلم «آزاد متولد شده» همراه است و بسیاری از بازدیدکنندگان اینجا با آن ارتباط برقرار می‌کنند و یکی از اهداف بازدیدشان بازدید از مکان‌های به نمایش درآمده در فیلم است. امروزه پارک ملی مرو از 40 کرگدن سفید و 20 کرگدن سیاه محافظت می کند و می توانید آنها را تماشا کنید.

10. پارک ملی دروازه جهنم

ملی دروازه جهنم 1

دروازه جهنم کوچکتر از سایر پارک های ملی کنیا است، اما جاذبه های بیشتری را ارائه می دهد. ویژگی‌های زمین‌شناسی خیره‌کننده بر دروازه‌های جهنم حاکم است و شامل دره‌های چشمگیر است. به عنوان یک صخره باورنکردنی، برج فیشر یکی از ویژگی های زمین شناسی منطقه است که ارزش بازدید دارد.

تنگه وحشی دروازه جهنم هم یکی دیگر از جاذبه های اصلی این پارک است. در اینجا گردشگران به آرامی بین دیوارهای باریک حرکت می کنند تا به دره ای وسیع برسند. پارک ملی دروازه جهنم به دلیل نزدیکی به نایروبی و هزینه ورودی پایین، بسیار محبوب است.

مناظر انیمیشن «شیر شاه» تا حدودی از این پارک ملی الهام گرفته شده است و دروازه های جهنم نیز به همان اندازه شگفت انگیز هستند.

به نظر شما کدام یک از پارک های ملی کنیا بهترین پارک ملی این کشور است؟ آیا تجربه سفر به کنیا را دارید؟ نظر خود را با آوای طبیعت در میان بگذارید.

برچسب ها: پارک ماسای مارا, پارکهای ملی کنیا, تور کنیا, کنیا

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

14 − 12 =

keyboard_arrow_up