پیمایش ماسوله به ماسال

ماسوله به ماسال

شهر ماسوله که همه آن را به روستای ماسوله می‌شناسیم شهری بسیار زیبا با خانه‌هایی قدیمی و شیروانی‌هایی زیباست، معماری پلکانی ماسوله در دنیا مشهور است، از این روستا گلدان‌های زیبای شمعدانی پشت پنجره‌ها در ذهن ما حک شده. ماسوله در استان گیلان و حدودا یک ساعت از شهر فومن فاصله دارد، جاده‌ی منتهی به ماسوله هم خودش از جذابیت‌های منطقه‌ست. قله کله‌قندی روبروی روستای ماسوله و قله مرتفع‌تر شاه معلم هم پشت روستای ماسوله قرار دارند.

شهر ماسال در استان گیلان در فاصله 30 کیلومتری فومن است، ییلاقات ماسال شاید مشهورترین ییلاقات ایران از لحاظ زیبایی و جذابیت مسیر باشن، شاید همه اسم ییلاق اولسبلانگاه را شنیده باشیم که با ماشین می‌توان رفت از مقاصد گردشگری محبوب طبیعت دوستان هست.


مسیر ماسوله تا روستای چسلی (اولین روستایی که در انتهای مسیر به آن می‌رسیم)، از روستای ماسوله شروع شده و با عبور از داخل کوچه‌های جذاب روستا به پشت روستا می‎رسد و کوه پشت روستا را ادامه می‌دهد در ادامه این مسیر از دامنه کوه شاه معلم (ارتفاع 3,100متر) عبور می‌کند و بعد از عبور از یال‌های صخره‌ای به ناگاه مناظری زیبا پدیدار می‌شوند و وارد ییلاقات ماسال می‌شود، ادامه مسیر از داخل جنگل و به صورت سرازیری هست.

روز شمار برنامه : روز اول (حدود ساعت ۱۲ بامداد حرکت از تهران به سمت ماسوله . ادامه مسیر تا انتهای جاده خاکی . شروع پیمایش در مسیر جنگلی . پیمایش تا گرده سوا . برپایی کمپ و شب مانی) روز دم(صرف صبحانه در کمپ . ادامه پیمایش به سمت روستای چسل . ادامه پیمایش به سمت روستای ماسال . حرکت به سمت تهران)

توضیحات:
مسیر پیمایش حدود ۳۵ کیلومتر می‌باشد و به طبع آمادگی جسمانی مناسب امری مهم تلقی می‌شود.

برچسب ها: پیمایش ماسوله به ماسال, تور ارزان, طبیعت گردی, ماسوله به ماسال

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هشت + نوزده =

keyboard_arrow_up