بهشت اروپا کجاست؟

بهشت اروپا

سوئیس بهشت اروپا

کشوری با طبیعتی خیره کننده و اعجاب انگیزه که هر انسانی را مسحور خود می کند! محله های تاریخی و قدیمی که تداعی گر معماری قرون وسطا هستند و به خوبی در کنار دنیا مدرن هویت اصلی خود را حفظ کردند و به زیبایی های این کشور اضافه کردند.

قطعا زمانی که صحبت بهشت اروپا می شود بدون معطلی همگی سوئیس را به یاد می آوریم! کشوری با مساحت ۴۱٬۲۸۵ کیلومتر مربع و جمعیت 8.5 میلیون نفری که بخش اعظم آن را رشته کوه آلپ اشغال می‌کند. که در سال 1292 تاسیس شد و دارای ۲۶ کانتون می باشد که ۱۷ بخش آن به زبان آلمانی و اهالی ۴ کانتون غربی یعنی ژنو، نوشاتل، ژورا و وو به زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند.

کشوری که پایتخت صلح را در بر دارد و سابقه طولانی اعلام برطرفی در جنگ ها را در کارنامه خود ثبت کرده و مقر تعداد بسیاری از سفارت ها و دفاتر مختلف سازمان های بین المللی است. طبیعت و فرهنگ کشور سوئیس به معنای واقعی به حس آرامش را منتقل می کند و یکی از بهترین مقاصد برای لذت بردن از طبیعتی بکر و دست نخورده در کنار فضای تاریخی فرهنگی است.

فرقی نمی کند به آن بهشت اروپا یا پایتخت صلح بگوییم، سوئیس سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست و البته یکی از مقاصد لوکس و گران دنیا برای تفریح و اقامت محسوب می شود!

جدا از تعاریف کلی از کشور، وقت آن است که تعدادی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی گردشگری سوئیس را به شما معرفی کنیم.بهشت اروپاuroupe

زوریخ

بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است. این شهر در شمال مرکزی سوئیس و ‏در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد .شهر زوریخ بالاترین سطح کیفیت زندگی را دارد و مردمش بسیار قانون مند و مبادی آداب هستند.

این شهر بی نظیر با اینکه یکی گران ترین شهرهای دنیا است، سالانه پذیرای گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا می باشد و اگر زمان اوج سفر به این شهر (بهار و تابستان) هتلی پیدا نشد طبیعی است! چرا که با هجوم گردشگران مواجه می شوید! زوریخ نیز مانند دیگر شهر های اطراف زمستان بسیار سردی دارد و بهترین فصل سفر به آن تابستان و بهار می باشد.سرتاسر شهر خطوط حمل و نقل اعم از اتوبوس، مترو و تراموا کشیده شده است بدون هیچ معطلی به مقصد برسید.

در زوریخ هرچه که بخواهید در دسترس شماست از مراکز خرید تا مناطق طبیعی و تاریخی !

جاذبه های زوریخ

کوه اتیلبرگ

این کوه بسیار زیبا با چشم انداز عالی که در مجاورت رود اوتیلبرگ می باشد و شما میتوانید از بلندای قله ی آن به تماشای نمای زیبای شهر بپردازید و از منظره پیش رو لذت ببرید همچنین در همان قسمت بالای کوه اوتیلبرگ ،هتل کوچکی و دنجی به نام اوتو کولم ، با دو برج بلند بنا شده که یکی‌ از این برج ها برای سیگنال تلویزیون و تلفن مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری هم با پرداخت ورودیه در اختیار گردشگران و مردم قرار می گیرد.

خانه اپرای سوئیس

یک ساختمان نئوکلاسیک قدیمی با 1200 صندلی که همچنان محل اجرای اپراست و نقش بسیار مهمی در تاریخ اپرا داشته است. سالن تئاتر اصلی که در این مکان قرار دارد، محل اصلی فعالیت ریچارد واگنر در طول تبعیدش از آلمان بود.

فرومونستر

یکی دیگر از چند کلیسای مشهور زوریخ که به آن «کلیسای زنان» هم گفته می شود و صومعه آن در زمان قدیم محلی امن برای زنان اشراف زاده اروپایی به شمار میرفت. این بنا در سال ۸۵۳ ساخته شده و اکنون گردشگران زیادی برای دیدن پنجره های بلند رنگی کلیسا، نمای قرون وسطایی و سبک گوتیک آن به زوریخ می آیند و از جاذبه اصلی زوریخ محسوب می شود.

ژنو

دومین شهر پرجمعیت سوئیس واقع در ساحل دریاچه زیبای ژنو که از آن با نام پایتخت صلح یاد می شود.. ژنو زمستان های بسیار سرد و تابستان های معتدل و دلپذیری دارد و همین مسئله باعث شده تا گردشگران تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنند. تابستان شلوغ ترین فصل گردشگری ژنو به شمار می رود. البته در فصل زمستان نیز کوهستان های اطراف ژنو محل مناسبی برای اسکی و ورزش های زمستانی است. تابستان نیز در کنار تمام فعالیت های گردشگری که صورت می گیرد بهترین زمان برای استفاده از تور های کروز است.

جاذبه های ژنو

فواره جت دیو

برای دیدن بلندترین فواره جهان باید تا پای دریاچه ژنو بروید جایی که به رود رون متصل می شود و درحال حاضر از جاذبه اصلی ژنو حساب می شود

این فواره سال 1951 ساخته شد و برای هر سری فواره حدود 500 لیتر آب وارد پمپ می شود تا با بیشترین فشار بع سمت آسمان آبی ژنو پرتاب کند. فقط زمانی اماده پرتاب است از دریاچه فاصله بگیرید!

کلیسای سنت پیر

کلیسای جامع ژنو که برای ادای احترام و بزرگداشت جان کلوین، رهبر بزرگ اصلاحات پروتستان بنا شد که در طی سال های گذشته به دلیل حوادث و اتفاقی که صورت گرفته چندین بار بازسازی شده است. منظره آلپ از بلندای این کلیسا بسیار دیدنی است.

ویکتوریا هال

یک سالن کنسرت معروف در ژنو که در سال ۱۸۹۴ توسط معمار جان کومولتی بنا شد و توسط دانیل بارتون به ملکه ویکتوریا اختصاص داده شد. ویکتوریا هال امروزه محل اجرای ارکستر ملی و موسیقی‌های کلاسیک است

لوسرن

به عقیده گردشگران یکی از زیباترین شهرهای سوئیس محسوب می شود که زیبایی طبیعی و تاریخی آن وصف نشدنی است این شهر زیبا که مرکز آن به سبک قرون وسطایی با بناها و ساختمان های تاریخی و قدیمی شده است به یکی از بهترین جاذبه های کشور سوئیس تبدیل شده است و شما با چشم انداز کوهستان برفی کنار دریاچه زیبایش می تواند نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

این شهر به سبب ماهیت تجاری که در گذشته داشته همچنان شکل تاریخی فرهنگی خودش را در کنار دنیای مدرن امروزی حفظ کرده است.

جاذبه های لوسرن

پل چَپِل لوسرن

پل چوبی سرپوشیده بسیار قدیمی که یکی‌ از محبوب ترین مکان های لوسرن برای عکاسی است. این پل اریب شک از روی رودخانه ریس عبور می کند این پل زیبا و تاریخی سال 1993 قربانی یک حادثه آتش سوزی شد اما خوشبختانه بازسازی و مرمت شد و دوباره مورد استفاده مردم و گردشگران سراسر دنیا قرار گرفت.

شهر قدیم لوسرن

سکوت و آرامش حقیقی را در شهر قدیمی لوسرن جست و جو کنید و در دنیای سنتی و قدیمی این منطقه قدم بزنید و با گذر از کنار دیوار ها، ساختمان ها، مجسمه ها، پل ها و بناهای قدیمی پا به دنیای قدیمی اروپا بگذارید!

دریاچه لوسرن

اگر عاشق طبیعت بکر با چشم انداز های بی نظیر هستید، حتما سری هم به دریاچه ی زیبای لوسرن که چهارمین دریاچه ی بزرگ سوییس است بزنید تا خود در میان رودخانه، کوه ها، دهکده های زیبا و طبیعت خیره کننده ش پیدا کنید.

پس از دریافت حس آرامش از طبیعت بی نظیر لوسرن حتما قایق سواری و دوچرخه سواری در مسیر Swiss Path را امتحان کنید و لذت ببرید

لوزان

بخش فرانسوی زبان کشور سوئیس با وسعتی کم که 50 کیلومتری شهر ژنو، و همسایگی کشور فرانسه قرار دارد. این شهر محل برگزاری جشنواره و رویدادهای بسیاری است که یک نمونه آن جشنواره کتاب های مصور لوزان است. برای سفر به لوزان بهتر است تابستان را انتخاب کنید تا از سرما در امان باشید. جاذبه های این شهر کوچک طبیعت بکر زیبا و همچنین بناهای تاریخی آن است. لوزان یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که به سوئیس سفر می کنند.

جاذبه های لوزان

پیست‌های اسکی لوزان

اگر شما هم عاشق تفریحات زمستانی هستید پیست های اسکی لوزان را فراموش نکنید!. پیست های اسکی لوزان در فصل بهار و زمستان دایر هستند. شما می توانید در کنار گردش در شهر زیبای لوزان و خرید از مراکز، برای تجربه یک تفریح عالی سراغ پیست های اسکی بروید.

میدان پلو

هم محصولات تازه کشاورزی بخرید و هم از قدیمی ترین آب نمای لوزان بازدید کنید! در این میدان می‌توانید قدیمی‌ترین آب‌نمای لوزان را تماشا کنید. اگر صبح‌های شنبه و چهارشنبه به آنجا بروید، غرفه‌های محصولات کشاورزی محلی را در میدان میبیند که مردم مشغول خرید و فروش. این مکان تاریخی تنها به این میدان متنهی نمی شود و ساختمان شهرداری که متعلق به قرن پانزدهم میلادی است نیز در همین مکان قرار دارد که بازدید از آن و کوچه های تو در توی آن خالی از لطف نیست .

برچسب ها: بهشت اروپا, تور خارجی, سوئیس

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سیزده − پنج =

keyboard_arrow_up