آبشار آهکی یا آبشار اسکلیم رود

Photo of Esklim River waterfall

پیمایش در جنگل به همراه خنکای آب، مترادف های بسیاری در جنگل های هیرکانی دارد و آبشار آهکی اسکلیم در لفور یکی از بهترین گزینه های این سفر است. سفر به عمق جنگل همراه با رودی کم آب و پیاده روی و ورزش چیزی است که باید انتظارش را از این سفر رویایی داشت.

در میان جنگل‌های چندین میلیون ساله‌ لفور، زیبایی خفته و شگفت‌انگیز چشم‌انتظار شما است؛ این زیبایی، آبشار آهکی و حیرت‌انگیز اسکلیم یا گالش کلا است که در دامنه‌ تپه‌ای جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکان افسانه‌ای قرار دارد و برای رسیدن به آن باید یک کیلومتر جنگل‌پیمایی کنید. این آبشار به سبب آهکی بودن و به‌خاطر داشتن املاح آهکی، خواص درمانی فراوانی دارد. آبشار اسکلیم با توجه به محل قرارگیری و مشخصه‌های زیبایی‌شناسی، از سایر آبشارها متمایز شده و به عروس آبشارهای سوادکوه شهرت یافته است و از زیباترین آبشارهای منطقه لفور نیز به شمار می‌رود. اسکلیم تماشایی، ۳۲ متر ارتفاع دارد که به‌صورت پلکانی و طبقه‌ای است. این آبشار در مسیر یک کیلومتری خود تا رسیدن به رودخانه اصلی اسکلیم رود، آبشارها و حوضچه‌های کوچک و زیبایی را به‌وجود آورده است.

چرا آبشار آهکی خاص است؟

می‌گویند آبشار آهکی عروس آبشارهای سواد کوه است. این آبشار در میان جنگل‌های سرسبز هیرکانی قرار دارد و در واقع از تپه‌ای جنگلی سرچشمه می‌گیرد. قبل از آبشار اصلی چند آبشار و حوضچه قرار گرفته. خود آبشار هم به صورت پلکانی و آهکی است. دور تا دور آبشار را درختان مختلف گرفته و برای رسیدن به آن باید از میان این درختان و جنگل گذشت؛ تجربه‌ای که در کمتر جایی می‎توان تکرارش کرد. 

آبشار اسکلیم یا گالش کلا

آبشار آهکی اسکلیم که برخی ها آن را به اسم آبشار اسکلیم رود نیز می شناسند، تنها یکی از 84 آبشاری است که در سواد کوه جا خوش کرده اند. با این حال اگر از اهالی این منطقه بپرسید این آبشار را به عنوان عروس آبشارهای سواد کوه معرفی می کنند و زبان به تحسینش می گشایند.

منبع تغذیه این آبشار، رودخانه ای به اسم اسکلیم است. یکی از دلایلی که باعث متمایز شدن آبشار اسکلیم می شود طبقاتی بودن آن است. این آبشار در دل خود املاح آهکی نیز دارد و به همین دلیل خیلی ها آب آن را شفابخش می دانند.

اطراف این آبشار را که به دقت بررسی کنید با انواع مختلفی از درختان سرسبز و سر به فلک کشیده رو به رو خواهید شد که بر زیبایی و جذابیت آن افزوده اند. برای اینکه بتوانید خودتان را به این آبشار برسانید و از زیبایی های چشم نواز و منحصر به فردش سیراب شوید باید مسیر سخت جنگل را پشت سر بگذارید. این آبشار آهکی بیش از 32 متر ارتفاع دارد و در کنار آن می توانید به آرامش برسید.

برچسب ها: آبشار آهکی, آبشار اسکلیم, آبشار اسکلیم رود, طبیعتگردی, گالش کلا

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

5 × 4 =

keyboard_arrow_up